۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

فلسفه اختراع كاندوم


آيا تا حالا از خودتون پرسيدين كه كاندوم چه جوري اختراع شد و قبل از اختراع اين شئ با ارزش و حياتي مردم چه جوري از حاملگي جلوگيري مي كردنند؟ حالا براتون به طور خلاصه وگوئم:

در تاريخ ۱/۱/۱ كه اولين انسان به وجود آمد و كمي پس از آن مردم هيچ وسيله‌اي كه كار كاندوم رو انجام بده نداشتند، به همين خاطر عين نخودچي كشمش دور و برشون پر از بچه بود. در قرنهاي بعدي يعني ۴-۳ مردم دريافتند كه اگر آب مبارك رو اون تو نريزند از حاملگي جلوگيري به عمل خواهد آمد ولي چون اون موقع هيچكس يك قرون سواد و فرهنگ حاليش نبود عقلشون به اينجا قد نداد كه اگه اون تو نريزند پس كجا بريزند؟ در قرون ۸-۷ مردم از جريان كشتي نوح ياد گرفتند كه از نفت خام ميتوان به عنوان چسب يا عايق استفاده كرد. به همين دليل عايق بندي نوك دولشان را با نفت خام مورد امتحان قرار دادند ولي از آنجا كه نفت خام خيلي كيري بود ديگه از دول كنده نمي‌شد و مردم اون دوره همه دول سياه بودند كه اولين انسانهاي سياه پوست و همچنين برنج دول سياه از همين مردم به وجود اومد.

در قرن ۱۵-۱۰ اولين چسب به اسم سيريش ساخته شد و مردم در يافتنند كه از سيريش ميتوانند جهت مسدود كردن سولاخ دولشان استفاده كنند كه در صورت از دست دادن كنترل بدني آب مبارك اون تو نريزه. ولي چون اون زمان همه غذاهاي مقوي مثل عسل و خرما و ماست و تخم مرغ مي‌خوردند هميشه كمرشون پر بود و چون آب مني نمي‌توانست از سولاخ دول خارج شود به ناچار اون تو متراكم مي‌شد و در مواردي به تركيدن تخم افراد مي انجاميد. مثل آقا محمد خان قاجار.
بعدها يكي از دانشمندان معروف به نام ابو علي زكرياي كس خنده دامغاني با سعي و تلاش و كون پارگي بسيار كاندوم اوليه را بنيان نهاد. او در اين كشف از چرم نوعي حلزون به نام بزمجه استفاده كرد ولي به دليل اينكه DNA هاي بزمجه خيلي قوي بود اگر كاندوم توسط مرد به داخل رحم زن وارد مي‌شد سريعا با تخمكها عمل لقاح انجام ميداد و تمامي خانمها صاحب بچه هاي بزمجه نما مي‌شدند (البته يادآوري مي‌شود كه اولين آخوندها از همين روش به وجود آمدند) به اين ترتيب اين روش هم با بن بست مواجه شد.

در قرن ۱۸-۱۷ يك دانشمند ترك به نام ... (به دليل اينكه اين دانشمند خيل كسخل بوده نامش محفوظ مي‌باشد) دست به يك ابتكار جالب زد. به اين صورت كه او براده آهن را با سرنگ به داخل بيضه مرد تزريق ميكرد و پس از عمل جماع (كردن) مني آغشته به براده آهن را با آهنربا بيرون مي‌كشيد ولي از آنجا كه هيچ مردي اجازه نمي‌داد يك ترك آهنربا تو كس زنش بكند اين ابتكار با شكست روبرو شد. البته اين دانشمند اين طرح را براي اولين بار بر روي زن خودش انجام داد ولي چون آب مني كاملا از اون تو خارج نشد داراي دو فرزند مشابه با ترميناتور و پليس آهني شد كه اين بچه ها در اولين حمامي كه رفتند زنگ زدند و ديگر به هيچ درد نخوردند.

پس از آن يعني در قرون ۱۸-۱۹ افراد توانستند از روش درپيت استفاده كنند. به اين ترتيب كه مرد هنگام كردن بر روي يك پيت حلبي مي‌ايستاد و زنش به محضي كه مي‌ديد چشمهاي شوهرش داره خمار مي‌شه و آه اوهش به هوا رفته با لقد به زير پيت ميزد و مرد از پشت به زمين ميافتاد و ديگر آبش اون تو نمي‌ريخت. اين طرح تا كمي قابل اطمينان بود ولي چون در مواردي به شكستگي ستون فقرات منجر شد از گردونه حذف گرديد.

و اكنون و در زمان حال ما از كاندوم استفاده مي‌كنيم كه اگه اختراع نمي‌شد شما نمي‌تونستيد بياين و اين مطلب رو بخونين و حال كنين. ولي چيزي كه تو اين ۲۱ قرن به ذهن هيچكس نرسيده و به نظر من مطمئن ترين راهه همون از كون كردنه!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر